7 okt. 2012

Några dagar sedan sist...

Åkte i torsdag till Josse för att få kvällen med henne,
 och sedan på fredag var det ju mitt läkarbesök.
Min älskade lillasyster Anna var med mej under tiden,
så jag hade sällskap och att man är två om att höra allt vad 
läkaren säger,svårt att  få in allt för det är så viktigt,
att det verkligen fastnar.
 njurcancer är ju inte det bästa att få, så nu blir det cellgift
och det får jag fortsätta att leva med.
känns vissa stunder tufft men jag har som jag sagt tidigare
 tänkt klara detta och få uppleva barnbarnen bli stora.
På tisdag ska jag få tabletterna som jag ska börja äta,
så efter det får vi se hur jag börjar må, man blir trött,
maten smakar konstigt ont i munnen, håret ändrar färg,
men det får jag leva med,
 bara jag får finnas till för barn och barnbarnen.
på fredag efter besöket på Nus (10.00-15.30)
 var sedan jag å min syster å drack kaffe uppe på
MVG vilket gott kaffe de hade där, rekommenderas.
Åt senare en god buffé på Allstar innan vi gick hem till Josse 
å fick kaffe på maten där.
Stannade hos Josse en natt till vi fixa lite grejer till 
Stellans lägenhet, fick träffa Gudrun ,Gunnar och Sandra 
igår de kom och fick lite fika, 
litet avbrott under deras flytt av Sandras grejer, 
till nya lägenheten.
Jag har blivit uppassad av min dotter i flera dagar nu,
å frukost på säng i morse, så mysigt.....
sssssååå var rädd om varandra......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad av kommentarer Kram//Birgitha